operationen ..

började med att jag gick uppp vid 10, drack lite saft och sen in i duschen och tog på mig rena kläder.
satt och väntade tills mamma och jag skulle ta bussen. Det var inget roligt för jag fick varken röka eller äta eller dricka :/


väl framme vid sjukan fick vi vänta i väntrummet hur länge som helst, sen fick vi prova ut operations kläder och så fick jag 2 st tabbletter. Sen satt vi och väntade i nästa omklädningsrum i typ 1½ timme igen..

sen fick vi träffa Narkosläkaren och kollade lite olika saker ..


Sen efter ett tag kom 2 st och hämtade mig, och mamma följde med. fick ta på mig en sån där hårnäts mössa . och mamma med :D.

låg där på bortet, fick en klämma på handen, och 3 klister lappar till EKG. satte i kanyl med dropp och tog bort emlorna och sådär.

sen skulle jag få morfin innan jag fick sömnmedlet och det var hur äckligt som helst.
det blev helt dovt för öronen, varmt och yrsel och allt såntdär så jag började gråta. sen minns jag inte mer ...


Sen när jag vaknade satt mamma där och vi var i ett annat rum, det hande tydligen gått bra allt ihop bara att jag blödda lite för mycket.

jag kunde knappt prata och så va jag as hes.
fick ett glas vatten. sen fick jag en glass.

sen skulle jag p toa och efter det vinglade jag tillbaka till sängen och satt sär och sa att jag mådde illa, sen spydde jag upp blod och glass. not fresh i know.


sen spydde jag upp värktabbletterna också..

sen fick jag ta på mig mina egna kläder, jag ville bara hem !

och när vi skulle gå, så höll jag på att svimma av igen, fick samma äckliga känsla som på borted. då satte vi oss ner på bänken och så kom michel strax därpå med bilen vid entren.

jag var hemma runt 19- tiden  åkte dit till 11.30 ..



Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har du opererat? :O

2011-03-16 @ 16:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0