jag lovar, Det var bara "konstiga" där !

hej! hemma igen efter en väldigt lärorik kurs, jag menar inte direkt de dem pratade om utan folket som var där .. jag har bara ett ord för det, öh? .. aa det var ordet. ÖH?
vi var samanlagt 5st, kändes lite några och få. men hellre det för jag gillar inte folk..
alltså inte folk jag inte känner och sådär med mera ..
det kom en LSS-handledare dit, jag ställde några frågor som jag fick ganska bra svar på. Men jag vet inte, alltså jag måste grubbla mer på det där ..
till er som sitter och läser det jag nyss skrivit och ser ut som frågetecken och tänker vafan bubblar hon om :S ?
kommer svaret här:
idag klockan 16 skulle jag till sjukhuset (vrinnevi) på kurs. En kurs för "cp-störda" , asperger, damp/adhd, autism m.m jag vet faktist inte vad allt heter. och det är en kurs med 7 tillfällen.
då vi som är lite "utanför samhället" får hjälp med att sätta in en liten fot i samhället. (eller nått haha) då vi som har problem med matlagning och sånt där får hjälp och råd och stöd i sånt. Eller alltså typ vad behöver du veta och kunna för att kunna bo helt själv. Det är typ det kursen går ut på. Vilka myndigheter kan du kontakta, vilken hjälp kan du få etc..
för oss "utanför" som är lite ah ni vet ..
& eftersom jag (tro det eller ej) har Asperger, tyckte min rara mor och ja jag själv förstås att detta kunde vara någonting för mig. I och försig så kan jag typ allt det där, men det är så mycket mer man faktist får reda på ..
men dem som var där med mig, verkar väldigt väldigt konstiga, om man får använda det ordet. speciellt tjejen (om det nu var en tjej) förlåt. ibland kan jag vara riktigt elak imunnen, ni får hejda mig då :S .
aa det kom dit en kort kort kort klippt "sak" med eldrött hår, skinn stövlar alltså typ sånna där som skinheads har i storlek typ öh min pappa. bamse fötter, och jag skojar inte (men jag dömer inte folk). jätte tajta byxor, som sånna där killar brukar ha som är lite emo.. sen nån stickad tröja. såg ut som en sån där som nåns mormor brukade ha på 60-talet. och sen vågade jag inte kolla mer.
Ena kinden såg ut som att hon antigen hade fått stryk eller att en geting stuckit henne där. men den andra kinden var normal. jag tror dem sa att hon hette Ann-Sofie. då kan det väl inte vara en kille? eller? kan det det? hm aja..
hon var lite skrämmande och skum och pratade helt öppet om sina problem som att hon bor hos lundbergs och en granna borrar klockan 6 på morgonen, och jag tror hon sa något om att sova upprätt. jag vet faktist inte.
jag satt i min egna lilla värld. medans en kille satt och dregglade hela tiden, en annan lekte med något på hans byxa och så fort man tittade på den sista killen blev han så röd i annsiktet så man kunde tro att allt blod samlades där direkt ..
haha fin grupp .. ne nu ska jag inte vara sådär. som sagt jag dömer faktist ingen.. liksom jag känner dem inte ens så jag har ingen rätt att prata om dem på ett dumt sätt.
jag beskrev bara hur dem såg ut och var. ni vet Första intrycket ..
aja ..
nästa möte är nästa tisdag , Fitta också jag missade jumpan idag :/! helvete jag kommer nog inte få något betyg i det . faaaaaaaaaan ..
hm, ne nu ska jag glo på tv, ha det bra, pöws & kram ..
blev en till gamal bild, har inga nya .. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0